Josipove boje na papiru: intervju s umjetnikom

 

Grčki književnik Simonid jednom je zapisao da je „slikarstvo nijemo pjesništvo“. Doista, u slikarstvu nema mnogo izrečenih riječi, ali emocijama koje može izazvati samo jedno likovno djelo zasigurno bi se mogla ispisati cijela knjiga. Jedan od „slikarskih pjesnika“ svakako je i samozatajni mladić Josip Meašić Mejo. Rijetki znaju da ovaj skromni mladić i izuzetno talentirani umjetnik, o čijim radovima doista vrijedi govoriti, živi i djeluje upravo u našemu gradu. Pročitajte što nam je Josip rekao o svojemu radu.


Virovitičani nisu ni svjesni kakav talent živi među njima. Možda je najbolje da se predstavite sami. Recite nam, tko je Josip Meašić Mejo?

Ja sam Josip Meašić, Virovitičanin, 34 godine. Slobodno vrijeme volim koristiti za vožnju biciklom u prirodi, ali i za svoju veliku strast – crtanje. Volim crtati portrete, karikature, životinje, animirane likove i murale po zidovima.



Josipe, kad je započela Vaša ljubav prema slikanju?

Moja ljubav prema slikanje započela je još u vrtićkom dobu kada sam kao mališan vrlo rado šarao po papiru. Opstala je do danas, samo su crteži puno bolji.


Je li Vaša umjetnost nastala iz samoukoga slikarstva, slikanja prema instinktu, ili ste ipak slušali nečije stručne savjete?

Moja umjetnost je nastala iz samoukog slikarstva, slikam ono što vidim i volim, no vrlo rado volim čuti savjete ljudi koji posjeduju slikarsko znanje. Čovjek uvijek može naučiti nešto novo.


Vrlo često slikate portrete. Što Vas privlači slikanju portreta? Što je čarobno u ljudskim licima?

Slikanju portreta me privlači različitost lica koja su sama po sebi čarobna. Svako je drugačije po obliku očiju , borama, crtama lica. To je ono nešto što je posebno na svakom čovjeku, ono nešto baš njegovo ili njezino.


Koje su Vam likovne tehnike najdraže?

Najdraže likovne tehnike su mi olovke u boji i suhe pastele. S njima najbolje dobivam ono što sam zamislio, odnosno ono što sam vidio.


Koliko je vremena potrebno za nastanak jednoga Vašega rada?

Vrijeme za nastanak jednog mog rada ovisi o detaljima slike koje crtam. Neki radovi su zahtjevniji i za njih je potrebno više vremena. Ponekad stvaranje može potrajati i po više od deset sati.


Brojite li svoje radove? Koliko ih je dosad ugledalo svjetlo dana?

Ne brojim svoje radove, ali po nekoj procjeni, iza mene ih je negdje stotinjak.


Jeste li dosad izlagali svoje radove, predstavili ih publici?

Svoje radove još nisam izlagao na nekoj službenoj izložbi, ali ih često predstavljam pratiteljima preko društvenih mreža. Komentari su uvijek jako lijepi i pozitivni, i to me raduje.


Poprilično ste samozatajni, skromni i djelujete kao netko tko nerado prima pohvale, ali moram pitati. Svojim radovima rado podržavate humanitarne akcije raznih udruga. Biste li osobito izdvojili neku udrugu ili društvo?

Reći ću samo – „Kolibrići – udruga vitalno ugrožene djece“.



Tko ili što vas inspirira za stvaranje ovih pravih remek-djela?

Za stvaranje mojih djela inspiriraju me ljudi oko mene, živa i neživa priroda te životinje. Često nismo svjesni koliko umjetnosti tu leži.



Pronalazite li uzore u svijetu umjetnosti?

Da, jedan od mojih uzora je Sergio Odeith, poznati lisabonski umjetnik, slikar grafita, murala i tattoo majstor. Autor je sjajnih i životnih 3D radova.


Na kraju, ne preostaje nam drugo osim poželjeti Vam sreću u daljnjem radu koji ćemo svakako pratiti i dalje. Gdje Vas možemo pronaći?

Moje radove možete pronaći na Facebooku, na Instagramu, kao i na mojemu YouTube kanalu MeyoArt.













Razgovarala: Marina Mađarević

Fotografije: Josip Meašić (privatni album)


U studenom 2022.

Primjedbe