Sandine lijepe žene prolaze kroz grad ili Cekereka čudesa

    Marina Mađarević/Info centar za mlade            30.07.2018.         2991 pogleda

Sandine lijepe žene prolaze kroz grad ili Cekereka čudesa

„Kako bi bila nezamjenjiva, žena mora biti malo drukčija.“ tvrdila je Coco Chanel. Upravo su takve i žene kojima život udiše još jedna sjajna mlada žena i umjetnica, Sanda Štrković. Na Sandinim se likovnim djelima nalaze upravo lica žena – različita, zanimljiva i posebna. O njima, ali i o umjetnosti, ovogodišnjoj VIROkreativi te udruzi „Unikat“ čija je vjerna članica sa samozatajnom Sandrom, za portal Info centra za mlade razgovarala je Marina Mađarević

Sanda, kad se javila Vaša ljubav prema likovnom i kreativnom stvaralaštvu?
Zapravo, riječ je o dvije ljubavi. Moja prva ljubav, ona prema kreativnom stvaralaštvu, postoji od djetinjstva. Kao dijete uvijek sam nešto crtkala ili izrađivala različite predmete od glinamola. Ljubav prema likovnom stvaralaštvu došla je nešto kasnije. Pojavila se dok sam bila u osnovnoj školi, kada je gospođa Ankica Fijala prepoznala moj talent. Njezina podrška mi je puno značila. Kao klinka, jedno vrijeme sam bila članica Likovnoga kluba „Nikola Trick“ gdje nam je gospođa Ankica svakog vikenda držala razne radionice i upoznavala nas s raznim likovnim tehnikama.

Svoju ljubav pretočili ste u hobi koji ste razvijali u Kreativnoj udruzi „Unikat“. Koje dobre strane jedna kreativna udruga može ponuditi mladoj umjetnici u njezinu kreativnu razvoju? Razmjenjuju li se ideje, postoji li međusobna podrška?
Iskreno, ne prođe ni jedan dan, a da nešto ne izradim ili ne naslikam. Za to uvijek nađem vremena. Sada sam već petu godinu članica Kreativne Udruge „Unikat“ i Udrugu smatram svojom malom kreativnom obitelji. Često imamo organizirane kreativne radionice na kojima učimo nove tehnike, učimo jedni od drugih, družimo se i zabavljamo. Svatko od članova ima svoju vrstu kreativnog hobija. Neki od nas slikaju, neki izrađuju nakit, neki izrađuju razne predmete i suvenire, ali na kraju je svatko od nas unikatan i prepoznatljiv na svoj način.

Uz Vas, u Udruzi djeluje i mnogo mladih članova. Surađujete li ponekad na zajedničkim radovima ili svatko pronalazi svoje područje interesa?
Svatko od nas ima neko svoje kreativno područje u kojem se ističe, ali naravno da imamo i zajedničkih radova. Trenutno radimo na dva projekta. Jedan projekt je „Bakina škrinjica“ u sklopu kojeg izrađujemo etnonakit kakav su nosile naše bake, a drugi projekt je pod nazivom „Virovitička priča“ u sklopu kojeg izrađujemo razne suvenire s motivima Virovitice. Projekte ćemo predstaviti na sajmu "VIROkreativa 2018." koji će se održati 15. kolovoza u gradskom centru, a moći ćete ga posjetiti od 9 do 23 sata.

Izrađujete brojne kreativne predmete, a čini se kako Vas je u posljednje vrijeme u potpunosti osvojila tkanina. Kojim svojim komadima se najviše ponosite?
U zadnje vrijeme spojila sam ljubav prema slikanju s raznim uporabnim predmetima od tkanine pa tako nastaju oslikani ruksaci, torbe i cekeri. Nastojim da svaki komad koji oslikam bude jedinstven i poseban, a još mi je posebniji kada ga nekome poklonim. Ponosim se svakim svojim radom, no najponosnija sam kada vidim da se taj moj rad sviđa novom vlasniku.

Trenutno su vrlo zanimljive upravo šarene vrećice koje oslikavate. Koliko je vremena potrebno za nastanak jednoga ovako originalnoga proizvoda?
Vrijeme izrade mojih radova ovisi o motivu koji slikam. Nije mi bitno kada ću završiti neki komad ako znam da će izgledati onako kako sam si zamislila u glavi. To ponekad traje nekoliko sati, a ponekad i nekoliko dana, sve dok cijela slika iz moje glave nije prenesena na taj komad tkanine.

Vaši radovi redovito nose ženska lica. Kako ste odabrali lica kao svoj središnji motiv?
Ženska lica kao središnji motiv svojih uradaka izabrala sam iz jednostavnoga razloga: želim istaknuti ljepotu žene, želim naglasiti originalnost, različitost i posebnost svake žene. Sve su/smo unikati.

Nalazite li prilikom izrade svojih radova smjernice ili ideje u djelima poznatih likovnih umjetnika?
Ideje za moje radove dolaze same od sebe. Ponekad inspiraciju pronalazim u svakodnevici, a ponekad je inspiracija potaknuta nekim događajem. Naravno da su neki poznati svjetski umjetnici ostavili izrazit dojam na mene, primjerice, Salvador Dali, ali nikada taj utjecaj nisam prenosila na svoja djela. Prosuditi možete i sami. :)

Blic-pitanje: šarenilo ili jedna boja?
Tonska modelacija. :)

Tijekom Rokova, kao i svake godine, članice i članovi Kreativne udruge „Unikat“ pripremili su brojne zanimljivosti za svoje posjetitelje. Na prigodnom štandu svoje uratke predstavit ćete nam i Vi. Što nam pripremate?
Tako je, uskoro se vidimo na VIROkreativi 2018., sedmom po redu sajmu rukotvorina i kreativaca. Pripremili smo pregršt sadržaja i mnogo novih zanimljivih izlagača. Istaknula bih da i ove godine organiziramo reviju nakita te besplatne radionice za djecu i odrasle. Sve vezano uz sajam možete pratiti na našoj Facebook stranici Kreativna Udruga Unikat. Svoje radove izlagat ću s „Unikatom“, a što sam točno pripremila? Neka to ostane tajna do VIROkreative na koju vas, ovim putem, sve pozivam.

Dok iščekujemo VIROkreativu u kolovozu, možemo li negdje pogledati Vaše radove?
Radove možete vidjeti na mojoj Facebook stranici pod nazivom Cekereka, a tijekom kolovoza neki od likovnih uradaka bit će izloženi u caffe baru „Boom“. Svakako dođite i pogledajte.


Razgovarala: Marina Mađarević

U srpnju 2018.

Primjedbe